Talk Freely About Menstruation There are 662.90 million females only in India and there is almost every females have this problem but the major problem is that in India no one can talk on this topic because in India this problem is knows as very shameless thing. Yes I am talking about menstruation or we can say periods also. This problem is very common in females they suffer every 5 to 6 days in every month there are many ways to control this problem some are medical treatment or some of Ayurvedic treatment . But no one talk on this topic so females don’t know anything about the treatment this is the major problem. When it comes about the menstrual hygiene it become the taboo subject which ha not to be discussed in public. Menstrual hygiene means changing of pads, disposal of pads, sanitizing properly, etc and much more. This issue generally comes between the age group of 14 and last the age of 62. Indian parents cannot discuss from their children about menstru...
WOMEN'S EMPOWERMENT
- Get link
- X
- Other Apps
WOMEN'S EMPOWERMENT
સુરત જેવા શહેરોમાં ભયાનક મોંધવારી અને નોટબંધી બાદ આવેલી મંદિએ સામાન્ય મધ્યમ વર્ગના બજેટને વેરવિખેર કરી નાંખ્યુ. ઘરના પુરુષ સભ્યો દિવસ રાત દોડાદોડી અને લોહી પાણી એક કરે તો પણ ઘરના બે છેડા માંડ ભેગા થાય. ક્યારેક આ બે છેડા વચ્ચે અંતર રહી જાય અને બાળકોની ફિ, દવાખાનાનો ખર્ચ વગેરે માટે ક્યાંક હાથ લાંબો કરવો પડે. અચાનક મારા ધ્યાનમાં આવ્યુ કે હુ એક મહિલા તરીકે ઘરે બેઠા કંઈ રોજગારી મેળવી શકુ તો કેમ, અને મારા આ સ્વપ્ન ને સાકાર કરવામાં મદદરુપ થયા 24 care sanitary pad. મારા માટે ઘર બહાર રહી નોકરી કે કાંમ કરવુ કોઈ રીતે અનુકુળ ના હતુ. આ પરીસ્થીતીમાં ઘરે બેઠા મહિને ૧૫,૦૦૦ થી 3૦,૦૦૦ રૂપિયા કમાવવા એ ખુબ મુશ્કેલ હતુ. પરંતુ 24 care sanitary પેડના વ્યવસાયે મને આટલા રુપિયા ઘરે બેઠ કમાઈ શકુ તેવી વ્યવસ્થા કરી આપી.
સેનેટરી પેડ એ આપણા એટલે કે્ બહેનો માટે અનિવાર્ય વસ્તુ છે. બજારમાં જે મળે છે તે ખુબ મોંઘા દાટ હોય છે. કારણ કે આ મલ્ટીનેશન કંપનીઓ કરોડો રુપિયાની ટીવી એડવર્ટાઈઝમેન્ટ કરે છે. જ્યારે 24 Care મલ્ટીનેશન કંપની કરતા અનેક ગણી સારી ગુણવત્તા અને તેમના કરતા અડધા ભાવે ઘરે બેઠા પહોંચાડે છે.
કોઈ પણ મહિલા જો ઘરે બેઠા વ્યવસાય કરવા માંગતી હોય તો સંપર્ક કરજો. હુ આ કોઈ જાહેરાતના કે કંપનીના પ્રમોશન માટે નથી કરતી. મે અનુભવ્યું, મારા ઘરે દર મહિને સતરથી અઢાર હજાર રુપિયા આવવા લાગ્યા. મારા બાળકોની ફી,મારી યુવાન દિકરીના લગ્નની તૈયારી મે આ વધારાની આવકથી શરુ કરી છે.
કોઈ છેતરપીંડી નહી. કોઈ સ્કીમ નહી. કોઈ ટાર્ગેટ નથી. ઉત્તમ ગુણવતાની પ્રોડ્કટ અને નજીવી કિંમત.
7 Soft અને 24 Care નંબર પણ સાથે આપુ છું. મારી આ પોસ્ટથી એકદ બહેનના ઘરે પણ જો રોજગારી મળે તો મારી આ પોસ્ટ અને મારુ કામ સફળ થયેલુ ગણીશ.
સંપર્ક :-૯૫૭૪૬૫૨૦૦૦
- Get link
- X
- Other Apps
Popular posts from this blog
Talk Freely About Menstruation There are 662.90 million females only in India and there is almost every females have this problem but the major problem is that in India no one can talk on this topic because in India this problem is knows as very shameless thing. Yes I am talking about menstruation or we can say periods also. This problem is very common in females they suffer every 5 to 6 days in every month there are many ways to control this problem some are medical treatment or some of Ayurvedic treatment . But no one talk on this topic so females don’t know anything about the treatment this is the major problem. When it comes about the menstrual hygiene it become the taboo subject which ha not to be discussed in public. Menstrual hygiene means changing of pads, disposal of pads, sanitizing properly, etc and much more. This issue generally comes between the age group of 14 and last the age of 62. Indian parents cannot discuss from their children about menstru...
This Study That more than 50% Of Indian Women Do Not Use Sanitary Pads Is Nowhere To Be Found Only 12% of India's 355 million menstruating women use sanitary napkins (SNs). Over 88% of women resort to shocking alternatives like un sanitised cloth, ashes and husk sand.Incidents of Reproductive Tract Infection (RTI) is 70% more common among these women.” This finding from a study in October 2011 by The Neilson Company and NGO Plan India, has been quoted in almost every write-up about menstruation in India. Yet, nobody has bothered to check its validity. It is further surprising that this has happened despite contrary data from existing published research on menstrual health in India and developed countries. National Family Health Survey (NFHS) 2015-16 report shows that the use of Sanitary Napkins among Indian women is 48.5% in rural, 77.5% in urban and 57.6% total. As per existing published research across India, the usage of Sanitary Napkins...
Snapshot of pads The first disposable sanitary napkin, made of cotton and gauge, was put together in 1896. It was successfully commercialised in the United States of America in 1921. As availability of material shrank, there was need to find a material which is easily available and cost-effective. Later, wood pulp was incorporated since it is an absorbent material from soft wood. The plastic revolution changed the entire nature of the sanitary napkin. Sanitary pads began to be made of Super Absorbent Polymer (SAP) as an absorbent material, with Polyethylene (PE) for back cover. This made it waterproof. The polypropylene top sheet kept it dry. Today's sanitary pads are almost entirely from plastic material. Only a few materials are natural. Potential problems of sanitary napkins: Hygiene risk Improvisation led to introducing SAP to increase absorbency, they began to be made of Polyropelene (PP)-based perforated top sheet and polyethylene sheet as barr...
Comments
Post a Comment